THE FIRST EXPERIENCE OF SIMULATION-BASED EDUCATION OF EMERGENCY CARE PHYSICIANS ON CARDIAC AND PULMONARY RESUSCITATION
https://doi.org/10.18093/0869-0189-2011-0-2-119-123
Abstract
The first experience of simulation-based education of emergency care physicians on cardiac and pulmonary resuscitation
About the Authors
M. Sh. KhubutiaRussian Federation
д. м. н., проф., директор
129010, Москва, Б. Сухаревская пл., 3
тел.: (495) 628-81-51
V. Kh. Timerbaev
Russian Federation
д. м. н. проф., руководитель отделения анестезиологии
129010, Москва, Б. Сухаревская пл., 3
тел.: (495) 621-74-30
V. V. Valetova
Russian Federation
к. м. н., старший научный сотрудник отделения анестезиологии
129010, Москва, Б. Сухаревская пл., 3
тел. (495) 620-10-35
N. Yu. Zvereva
Russian Federation
к. м. н., старший научный сотрудник отделения анестезиологии
129010, Москва, Б. Сухаревская пл., 3
тел. (495) 680-85-33
N. F. Plavunov
Russian Federation
д.м.н., глав. врач
129010, Москва, 1-й Коптельский пер., 3
тел.: (495) 632-96-70
V. L. Baratashvili
Russian Federation
д. м. н., зам. глав. врача по медицинской части
129010, Москва, 1-й Коптельский пер., 3
тел.: (495) 632-96-70
M. V. Osanova
Russian Federation
к. м. н., ген. директор
125130, Москва, Старопетровский пр-д, 7А, стр. 3
тел.: (495) 648-03-65
References
1. Proposal for a recommendation of the European Parliament and of the Council on the establishment of the European Qualifications Framework for life long learning [electronic resource] / Commission of the European Communities,Brussels, 05.09.2006; http://ec.europa.eu/education/policies/educ/eqf/com_2006_0479_en.pdf
2. Heitz C., Brown A., Johnson J.E., Fitch M.T. Large group high-fidelity simulation enhances medical student learning.Med. Teacher 2009; 31 (5): e206-e210.
Review
For citations:
Khubutia M.Sh., Timerbaev V.Kh., Valetova V.V., Zvereva N.Yu., Plavunov N.F., Baratashvili V.L., Osanova M.V. THE FIRST EXPERIENCE OF SIMULATION-BASED EDUCATION OF EMERGENCY CARE PHYSICIANS ON CARDIAC AND PULMONARY RESUSCITATION. PULMONOLOGIYA. 2011;(2):119-123. (In Russ.) https://doi.org/10.18093/0869-0189-2011-0-2-119-123